בס"ד אדר ב' תשע"א
אמון ואמונה
לפני שנים רבות חי בארץ ישראל רב אחד. הוא עלה לארץ ישראל ובשלב מסוים התישב בירושלים. הוא עלה לארץ ישראל וירושלים למרות שהייתה לו אפשרות לעמוד בראש קהילה מכובדת ואמידה באנגליה אשר שלטה במגוון מדינות,לרבות ארץ ישראל –פלשתינה- א"י.
ויהי היום ויהודי מכובד נרצח על חוף ימה של תל אביב. אי אלו מניפולטורים פולטיים בהנהגת בן גוריון
הגדול והנורא ידעו מייד מי רצח אותו.
לא היה להם צורך בבדיקות וחקירות . בן גוריון באמצעות נושאי כליו נחלץ לעזור למשטרה הבריטית לגלות את הרוצחים היהודים.
אורגנו עדיות מתאימות והיה נראה שאותם יהודים עומדים להתלות על העץ. אותו רב הבין לאן מתגלגלים העניינים, עשה מעשה, ויצא בהכרזה חד משמעית: הנאשמים אינם הרוצחים!
וזאת למרות שלא קרא את מסמכי החקירה, לא נמסרו לו המסמכים והממצאים החסויים,לא הכיר את הנאשמים,החוקרים,עורכי הדין והשופטים מבני ברית ושאינם מבני ברית.
לרה ההוא קראו: הרב אברהם יצחק קוק.
אותה הצהרה השביתה לעסקנים את חגיגית הפסטיבל. בכעסם כי רב יצאו בהתקפת נגד,כיצד מעז רב להטיל דופי במערכת המשפטית המפוארת, כולל השופטים שמונו ע"י ממשלת הוד מלכותו?
רעשו געשו וקרא להעמידו לדין על זילות בית המשפט המורם מעם.
אותו רב היה מפורסם כמי שלימד סנגוריה מרחיקת לכת על אותם נושאי כלים בגין מסירות נפשם להתיישבות בארץ ישראל והגנה על יהודיה .
אבל זכות זאת לא מנעה את הכפשתו על ידם.
מן האוי לציין שאותם יהודים אשר הואשמו ברצח היו רחוקים מאד מתורה ומצוות. הרב מעולם לא פגש בהם ולא ידע מה הוא שיחם ושיגם.
למרות הכל עמד על דעתו ולא מש ממנה. הוא לא האמין במכלול הטיפול המשפטי.
נזכרתי בסיפור הנ"ל בהקשר למכתב הרבנים בעניין קצב.
איני מאזין לרדיו הישראלי ואיני צופה בטלוויזיה הישראלית (גם לא לכללית).אני מקבל הבייתה שני עיתונים. האחד,בו החדשות מצטמצמות ל3-4 עמודים והשאר מודעות. השני נמנע עקרונית מפרסום ידיעות על אונס והטרדות למינהם.
למרות זאת במשך חודשים ארוכים, אם בנסיעות באוטובוסים או היקלעות לשיחות כל שהן אי אפשר היה להימנע מקליטת תאורים ציוריים מפורטים וארוכים אודות קצב ומעלליו,הדלפות? המצאות? אגדות? הגדות? אין סופיות מהחקירות והעדיות. אי אפשר היה לברוח מהם. ואתה עומד יושב ותוהה. מדובר בנשים בשנות ה-30,לא ילדות בנות 10. לא בגיל הטיפש עשרה ,לא בשדה ,לא ביער,לא רעבים ללחם וחסרות בית. בינהן ובין הציבור הייתה בסך הכל דלת אפילו לא נעולה. לזאת ייקרא אונס?!
איני יודע מה יתרחש שםאבל איני מאמין שהתרחש אונס!!
הפסיכולגיה בגרוש וחצי של בית המשפט לא מקובלת עלי.
אמת, לא קראתי את העדויות ותמלילי החקירות . איני מכיר את המתלוננות ולמעשה גם את קצב. מעולם לא התעניינתי ברכילות מסוג זה או אחר.
אין לי אמון לא במשטרה, לא בפרקליטות, לא בפרקליטים, לא בשופטים ולא בשופטות.אי אמון זה התפתח אצלי בלי קשר לקצב והמשפט שלו.
פרשת קצב רק חיזקה את אי האמון שלי.
קראתי את מכתב הרבנים לקצב. מה שכתוב בו הוא שהם לא מאמינים שהתרחש אונס . זה הכל!
הם לא מתירים אונס,הם אינם מציעים לפרק את מערכת המשפט או לסגור את המשטרה והפרקליטות.
הם בעד "ובערת הרע מקירבך" כן הם רומזים שהרוע טבטע במשטרה ,בפרקליטות ובבית המשפט.הם סבורים שלקצב לא נערך משפט הוגן. מה ההתנפלות הזו עליהם?
מכל מיני אמאזונות ללא שביסים ועם שביסין , "ממלכתיים","דמוקרטים" מבני ברית ומואסי ברית,עתונאים,פטפטנים וסתם ערב רב מכל הסוגים.לא מבין. היו מי שהאמינו לאהרון ברק וכנופייתו והיו שלא.יש המאמינים בביבי ויש שלא. יש מי שהאמינו בתותח הקדוש ויש שחשבו שהא לא כל כל קדוש.יש המאמינים בבג"ץ ויש שלא, יש המאמינים ב"תורה משמיים" ויש שלא . ממתי משפידים כל מי שאינו מאמין? כל מגיני הנשים הרגעו נא ופנו לתכנון הנופשון שלכם בפסח- חג החירות.
העלונים גדושים במציאות-חבל על הזמן.כבל קצות תבל (גם בישראל) .
הקולות הצורמים המגיעים מחובשות השביסים ,הכובעים, המגבעות, הכיפות,הרהות,תלמידות החכמים,מומחיות מחשבת ישראל סבתא ואחריהן אילו אלה רבנים,רבונצ'יקים,הרב-דוקטורים וכו' קצת מפליאות אותי. כותבי המכתב לא מטיפים לאונס. אתן ואתם המצאתם זאת. אומנם נעים להימצא בצד הנכון של המתרס,אבל בכל זאת מן הראוי לשים גבול לכל תעלול.
בברכה
פרופ' יצחק סגל
050-7210750
אני מצטרף לדעתך בעניין מכתב הרבנים ואני חושב שהם נהגו בגבורה ופעולו לפי צו מצפונם. לגביי בית המשפט חרף ניהול משפט שגוי במקרה זה וגם במקרים אחרים.(משפטים שטעו בהם כמו מקרה עמוס ברנס-חבורת מע"צ ועוד) לזכותם יאמר שהביאו לכליאתם של עולם הפשע.כנ"ל לגביי המשטרה.
השבמחקרונן בן מנשה
אין שום ספק: משפט צדק לא היה.
השבמחקאם קצב אנס או לא, את זה, כנראה, אי אפשר יהיה לדעת לעולם, אישית אני נוטה להאמין שלא היה אונס.
אבל הצורה שבה קצב נשפט ודריסת הזכויות הבסיסיות שלו בצורה כל כך בוטה, היא תקלה טכנית כל כך חמורה שהיא בלבד צריכה לשלוח אותו לחופשי.
עוד כמה מילים:
אני מתאר לעצמי שאם ייצא זכאי כותרות העיתונים תהיינה מהסוג "אירגוני הנשים ספגו מכה ניצחת".
אז זהו שלא, זיכוי קצב לא יהפוך את האונס ללגיטימי, הוא רק יקבע שקצב לא אנס.
אונס עדיין ייחשב לפשע חמור ואם, בעזרת השם, קצב יזוכה בסופו של דבר, עדיין ארגוני הנשים זכו בכותרות מצוינות על חשבונו והעלאת העניין לסדר היום הציבורי וזה יהיה בפירוש על חשבון קצב.